Професия “домоуправител”
- Въпроси и отговори
- домоуправител варна
- декември 2, 2019
Професия “Домоуправител”
Услугата “Професионален Домоуправител” възниква с влизането в сила на ЗУЕС. Домоуправител на етажната собственост може да бъде физическо или юридическо лице което не е собственик, според чл.17 ал.2 т.7 от ЗУЕС.
Фирма „ТРИУС“ предоставя услугата Професионален Домоуправител от 2012г.
За 7 г. Ние доказахме на нашите клиенти ползите от предоставената услуга, грижите по поддръжката и управлението на общите части, ремонтните дейности извършвани след решения на ОС на етажната собственост и разрешаване на възникнали конфликти и аварийни ситуации.
Чрез платформа „TRIUS” всички наши клиенти получават достъп и имат възможност да проверяват разпределението на разходите, месечните отчети и баланса след приключване на всеки изминал месец.
Как собствениците стигат до нас?
Обикновенно собствениците търсят услугата „Професионален Домоуправител“ когато всички възможностти са изчерпани, когато конфликта между собствениците е налице, когато е необходим неотложен ремонт и няма разбирателство между собствениците или когато не се справят със събиране на задълженията към етажната собственост.
Последният клиент, който дойде в офиса, с препоръка от свой близък каза: “Всякакви мерки приложихме, но не можем да се справим“.
Професионалният Домоуправител разглежда казусите безпристрастно и без личен интерес, най-малко поради факта, че не е собственик в сградата.
За Професионалният Домоуправител е важно да бъде спазен ЗУЕС при извършване на каквито и да е дейности в общите части на сградата, ремонти в общите части след решение на ОС и при разпределението на средствата необходими за тях.
Преди да ни потърсят нашите клиенти е необходимо да знаят за тези принципи на фирма „ТРИУС“ при изпълнение на задължението си предоставяйки услугата „Пофесионален Домоуправител“.
Как се уреждат отношенията между мен и собствениците или ползвателите на имоти в етажната собственост?
За да бъде избрана фирма „ТРИУС“ за Управител на дадена етажна собственост е необходимо:
Насрочване на ОС на етажната собственост с Дневен ред, Представяне на услугата, разглеждане на договор за възлагане поддръжката и управлението на общите части на сградата .
След като представим нашата услуга и отговорим на възникналите въпроси, собствениците ще направят своя избор. За да бъде възложена поддръжката и управлението на общите части в дадена сграда на „Професионален Домоуправител“ е необходимо избора да бъде направен от не по-малко от 67,00% ид.части от общите в сградата.
На ОС, собствениците избират представител който да подпише договор за възлагане поддръжката и управлението на общите части в сградата.
В договора за възлагане са описани всички задължения и правомощия на Управителя на етажната собственост посочени и в ЗУЕС.
Важно! Собствениците е необходимо да знаят, че избора на „Професионален Домоуправител“ е направен на ОС на етажната собственост със необходимото според ЗУЕС мнозинство и представителят на който е възложено подписването на договора за възлагане не носи отговорност за избора на ОС на етажната собственост.
Какви права и задължения имам по договора?
Правата и задълженията на Управителя на етажната собственост са изрично посочени в ЗУЕС.
Екипа на „ТРИУС“ стриктно изпълнява задълженията си посочени в ЗУЕС.
-
- Организиране на ОС на етажната собственост.
- Начертаване целите за изпълнение през годината.
- Изработка на годишен бюджет, представяне на ОС и приемане от собствениците.
- Изпълнение на решенията на ОС на етажната собственост.
- Изработване, представяне и приемане на Правилник за вътрешен ред в сградата.
- Изработване на график на посещенията на технически екип в етажната собственост.
- Контрол върху всички наети фирми и доставчици в етажната собственост.
- Следене за спазване на правилника за вътрешния ред в етажната собственост.
- Създаване, поддържане и периодична актуализация на домовата книга.
- Представителство на етажната собственост пред държавни институции.
- Разплащане със всички доставчици на услуги, разпределение на текущите месечни разходи и инкасиране на задълженията на собствениците към етажната собственост.
- Създаване и поддръжка на архив на етажната собственост.
- Изработка на месечен отчет относно, приходите, разходите и баланса за всеки изтекъл месец.
- Осигуряване на адекватно техническо съдействие, при неотложни, аварийни случаи, като теч на покрива, спукана тръба, разбита брава на входа, аварийно спиране на асансьор и др.
Важно! За да проверят изпълнението на бюджета и месечните отчети на съответната етажна собственост е необходимо, собствениците единствено.да посочат имейл адрес за създаване на индивидуален акаунт.
Какви са плюсовете и минусите на професионалното обслужване?
Собствениците на жилища в сгради в режим на етажна собственост решават да ползват нашите услуги поради следните причини:
- Неизбежните негативи натрупани, вследствие на дългият съвместен живот на собствениците в етажната собственост.
- Спорове по извършване на необходими ремонтни дейности при разпределение на сумите по ремонтите.
- Отказ на част от собствениците да заплащат определени дейности по поддръжката на общите части в сградата.
- Ниска събираемост на задълженията на собствениците.
- Всички наши служители имат задълбочена подготовка във всяка област, касаеща етажната собственост, включително по всички програми за финансиране на дейности като саниране, повишаване на енергийната ефективност на сградите и др.
- Медиация при между съседски спорове.
- При необходимост реагираме адекватно на създалата се аварийна ситуация чрез услуги на фирми с които работим съвместно.
- При нас връзката е чрез осигурена денонощна линия чрез която собствениците могат да потърсят нашата помощ.
И минусите според някой собственици:
- Скептиците споделят, че „Професионалният Домоуправител“ не е “на ръка разстояние” във всеки час от денонощието,
- Не познава добре ситуацията в блока и напрежението между съседите;
- Според някой услугите му струват скъпо.
На какво е добре да обърнете внимание, когато сключвате договор за управление на ЕС
Преди да се обърнете към фирма предлагаща услугата „Професионален Домоуправител“ на първо място е необходимо да научите името на фирмата.
В 21 век проверката отнема много малко време, предвид технологиите и интернет.
Винаги има следа от некоректно отношение на фирми към собственици в етажна собственост.
Добре би било при необходимост от услугата на „Професионален Домоуправител“ да потърсите контакт чрез Ваши близки и приятели които ползват тази услуга за евентуална препоръка, те биха Ви насочили към фирма от която са доволни.